De Twitter Product Card is er voor bedrijven en hiermee kunnen zij kosteloos hun artikelen / producten extra onder de aandacht brengen via Twitter en tweets. Twitter Cards worden ingezet voor Twitter marketing en zijn een aanvulling op de bestaande inbound marketing toolkit. De product card is ontworpen om artikelen te showen op Twitter en dit met een afbeelding, een omschrijving en de mogelijkheid om tot twee productkenmerken extra er uit te laten springen. Product kenmerken zijn bijvoorbeeld de prijsklasse of het genre voor een film of CD.
Het voorbeeld hieronder wordt door ons op deze website gebruikt om het Starter pakket voor de Twitter LeadGenerator te etaleren via Tweets. Als deze tags opgenomen worden in een speciale pagina voor een artikel dan wordt die getoond onder de tweet wanneer deze pagina wordt gedeeld als link op Twitter. Als u niet weet wat Twitter Cards zijn lees dan eerst de informatie daarover.
De product card wordt dus getoond bij tweets, die een link naar een pagina met deze card bevatten en is zichtbaar als afbeelding van het product item met daarbij een korte tekst en maximaal twee eigenschappen die extra uitgelicht worden in door deze card. Een variant op deze card maar dan voor algemeen gebruik is de Twitter Summery Card met afbeelding. In deze “how to” leggen wij uit hoe u in een paar eenvoudige stappen, en in slechts enkele minuten, zelf uw eigen Twitter Product Card toevoegt aan uw website. Hieronder treft u een voorbeeld aan van een Twitter Summery Card zoals wij die gebruiken op omnileads.nl.
De Twitter Product Card
De Twitter Product Card voegt extra informatie toe aan een webpagina en deze informatie is zichtbaar op Twitter en voor andere applicaties zoals zoekmachines. Deze extra informatie over een product item wordt op Twitter weergegeven onder de tweet. De productinformatie wordt bijvoorbeeld getoond wanneer men een link naar een pagina op uw website opneemt in een Tweet waarvoor een Twitter Product Card actief is. Voor een Twitter Product Card kunnen we zelf een product afbeelding, een omschrijving en twee extra product kenmerken opgeven. De voorbeeld code hierna is gebruikt om de voorbeeld card van hiervoor te maken.
Voorbeeld HTML code die in het HEAD deel een pagina wordt ingevoegd voor de product card op Twitter:
<meta name="twitter:card" content="product">
<meta name="twitter:site" content="@OmnileadsNL">
<meta name="twitter:creator" content="@OmnileadsNL"> <meta name="twitter:domain" content="omnileads.nl">
<meta name="twitter:title" content="Twitter LeadGenerator basis vanaf € 49,- per maand.">
<meta name="twitter:image" content="http://149.210.158.12/~newland/wordpress/wp-content/uploads/2014/11/starter.png">
<meta name="twitter:label1" content="Twitter tools">
<meta name="twitter:data1" content="Twitter app voor lead management.">
<meta name="twitter:label2" content="Abonnementen">
<meta name="twitter:data2" content="Starter pakket van af € 49,- per maand.">
Valideren Twitter Product Card
Zie de uitleg voor reguliere Twitter Summery Cards voor de uitleg want die is hetzelfde.